• Oplossingen
    • Voor Bedrijven
    • MKB's
    • Hosters ISP’s MSP’s
    • Resellers
    • Voor Consumenten
  • Over
    • 10 jaar Soverin
    • Privacy
    • Erkenningen
  • Product
    • Ons aanbod
    • Technical specs
    • Business Features
    • Prijsinformatie
  • Informatie
    • FAQ
    • Help
    • Status
    • Mediaruimte
    • Contact
  • Inloggen
  • Probeer nu
    • English
  • Oplossingen
    • Voor Bedrijven
    • MKB's
    • Hosters ISP’s MSP’s
    • Resellers
    • Voor Consumenten
  • Over
    • 10 jaar Soverin
    • Privacy
    • Erkenningen
  • Product
    • Ons aanbod
    • Technical specs
    • Business Features
    • Prijsinformatie
  • Informatie
    • FAQ
    • Help
    • Status
    • Mediaruimte
    • Contact
  • Inloggen
  • Probeer nu
    • English

Help

IN GEVAL JE HULP NODIG HEBT

  • Getting Started Aan de slag
  • Account
  • Programma's
  • Kalender & Contacten
  • Domeinen
  • Email
  • Soverin
  • Email
  • Het verschil tussen een Mailbox en een alias

Het verschil tussen een Mailbox en een alias

Het belangrijkste verschil is dat een mailbox een digitale opslagruimte is voor e-mails, vergelijkbaar met een fysieke brievenbus, waar je alle inkomende en uitgaande berichten bewaart en beheert. 

Een e-mail alias is daarentegen een alternatief of aanvullend e-mailadres dat gekoppeld is aan een bestaande mailbox, maar geen eigen opslagruimte of login heeft; e-mails die naar een alias worden gestuurd, komen terecht in de inbox van de bijbehorende e-mailadres. 

E-mail alias

Wil je een e-mail adres aanmaken voor bijvoorbeeld je bestellingen of financiële zaken, kan je het beste een alias adres aanmaken. Je geeft dit alias adres bijvoorbeeld op wanneer je een online bestelling doet. Wil je ervoor zorgen dat deze e-mails in een afzonderlijke map terecht komen, dan kan je hier een e-mail filter voor instellen. Zo zorg je ervoor dat je email netjes geordend blijft, zonder een extra mailbox aan te maken.

📄  Hoe je een alias aanmaakt lees je in het ‘Voeg een alias toe’ artikel

📄 Hoe je filter aanmaakt lees je in het ‘E-mail regels en E-mail automatisch verplaatsen naar mappen’ artikel.

Mailbox
Je kan op één hoofdaccount meerdere e-mailaccounts met mailbox aanmaken. Het beheer van dit e-mailaccount verloopt via het hoofdaccount maar alleen de eigenaar van het e-mailaccount (en dus van het e-mail adres) heeft toegang tot de inhoud van deze mailbox.

Een e-mailaccount is altijd gekoppeld aan een domein, en er kunnen meerdere e-mailaccounts (met mailboxen) op één domein aangemaakt worden.

Je kan meerder personen toegang geven tot een bepaalde mailbox. Dit doe je door op meerdere apparaten in te loggen met ‘apparaat specifiek wachtwoord’.

📄 Lees het artikel ‘apparaat specifiek wachtwoord aanmaken’ voor de instructies.

Ga terug

Bij Soverin zorgen we ervoor dat het versturen van je e-mails is als het verzenden van een brief in een gesloten envelop, en niet als een open ansichtkaart die iedereen kan lezen.

Oplossingen
Voor Bedrijven
  • SMBs
  • Hosters
  • Resellers
Voor Consumenten
Over ons
  • 10 jaar Soverin
  • Privacy
  • General terms and conditions
  • Erkenningen
Product
  • Ons aanbod
  • Business Features
  • Technical specs
  • Prijsinformatie
Informatie
  • FAQ
  • Help
  • Status
  • Mediaruimte
  • Contact
Language
  • Nederlands
  • English
  • 2025 Soverin B. V. Alle rechten voorbehouden.

  • Privacybeleid
  • Servicevoorwaarden