• Oplossingen
    • Voor Bedrijven
    • MKB's
    • Hosters ISP’s MSP’s
    • Resellers
    • Voor Consumenten
  • Over
    • 10 jaar Soverin
    • Privacy
    • Erkenningen
  • Product
    • Ons aanbod
    • Technical specs
    • Business Features
    • Prijsinformatie
  • Informatie
    • FAQ
    • Help
    • Status
    • Mediaruimte
  • Inloggen
  • Probeer nu
    • English
  • Oplossingen
    • Voor Bedrijven
    • MKB's
    • Hosters ISP’s MSP’s
    • Resellers
    • Voor Consumenten
  • Over
    • 10 jaar Soverin
    • Privacy
    • Erkenningen
  • Product
    • Ons aanbod
    • Technical specs
    • Business Features
    • Prijsinformatie
  • Informatie
    • FAQ
    • Help
    • Status
    • Mediaruimte
  • Inloggen
  • Probeer nu
    • English

Help

IN GEVAL JE HULP NODIG HEBT

  • Getting Started Aan de slag
  • Account
  • Programma's
  • Domeinen
  • Email
  • FAQ
  • Webmail
  • Soverin
  • Email
  • Import email from another provider

Import email from another provider

We can import mail from most email providers to your Soverin email

Importing mail

We import mail from any IMAP server and provide some pre-defined settings for several providers. If your provider is not there, please let us know we can assist you in case you are not able to succeed.

Google Mail

Google Mail is particulary difficult with IMAP and importing mail.

You should enable IMAP access for Google, and enable “Less Secure Apps”. This doesn’t mean Soverin is not secure though.

Allow less secure apps

Still having problems and/or errors?

Example error:

Failure: error login on [imap.gmail.com] with user [lvermeer@gmail.com] auth [LOGIN]: 2 NO [ALERT] Please log in via your web browser: https://support.google.com/mail/accounts/answer/78754 (Failure)

Solution: To protect your account, Google might make it harder to sign in to your account if they suspect it isn’t you trying to export your email. For example, Google might ask for additional information besides your username and password if you are traveling or if you try to sign in to your account from a new device. If this is the case browse to https://g.co/allowaccess and follow the instructions. When done try to start the migration from your Soverin Dashboard. 

Ga terug

Bij Soverin zorgen we ervoor dat het versturen van je e-mails is als het verzenden van een brief in een gesloten envelop, en niet als een open ansichtkaart die iedereen kan lezen.

Oplossingen
Voor Bedrijven
  • SMBs
  • Hosters
  • Resellers
Voor Consumenten
Over ons
  • 10 jaar Soverin
  • Privacy
  • General terms and conditions
  • Recognitions
Product
  • Ons aanbod
  • Business Features
  • Technical specs
  • Prijsinformatie
Informatie
  • FAQ
  • Help
  • Status
  • Mediaruimte
  • Contact Support
Language
  • Nederlands
  • English
  • 2025 Soverin B. V. Alle rechten voorbehouden.

  • Privacybeleid
  • Servicevoorwaarden