
Help
IN GEVAL JE HULP NODIG HEBT
Met Tweefactorauthenticatie (2FA) voeg je een extra stap toe aan het inlogproces, een tweede veiligheid laag. Naast je wachtwoord gebruik je een eenmalige wachtwoordcode die elke 30 seconden wordt vernieuwd. Zo blijft je account veilig, zelfs als je wachtwoord in verkeerde handen valt.
Let op! De eenmalige wachtwoordcode vernieuwd elke 30 seconde via de authenticatie app. Voer je de code na deze 30 seconde in, dan krijg je een foutmelding. Je kunt dan alleen de nieuwe code gebruiken die is verschenen (weer binnen 30 seconde).
We maken gebruik van Time-based One-Time Passwords (TOTP). Dit betekent dat een unieke, eenmalige wachtwoordcode gegenereerd door een authenticatie -app op je telefoon. Zonder deze code zal inloggen met alleen je wachtwoord niet mogelijk zijn.
Je kunt ervoor kiezen 2FA in te stellen via je accountinstellingen.
Je zult 2FA gebruiken om toegang te krijgen tot:
Het Soverin-dashboard – voor het beheren van je account en instellingen.
Geïntegreerde Webmail oplossing – zodat alleen jij bij je e-mail kunt.
Een authenticatie-app die een eenmalige wachtwoordcode genereert
Je Soverin herstelcode. Deze heb je ontvangen tijdens het aanmaken van je account.
Wanneer je account admin 2FA verplicht heeft gemaakt, zal je bij de volgende keer inloggen direct starten met instellen hiervan.
Log in op je persoonlijke Sover-in-Dashboard via my.soverin.net
Ga naar ‘instellingen’ in je Soverin-account.
Ga naar ‘Account’ en klik naast het kopje wachtwoord op ‘verander’
Volg de instructies
Vanaf nu heb je bij het inloggen, je wachtwoord en een eenmalige wachtwoordcode nodig.
Ga naar ‘Account’ en klik naast het kopje wachtwoord op ‘verander’
Klik op ‘Tweefactorauthenticatie uitzetten’ en volg de instructies.
Ben je account beheerder? Via instellingen kan je het inloggen met 2FA verplicht maken
Heb je een account beheerder? Je account beheerder kan het inloggen met 2FA verplicht maken voor je account.
Belangrijk! Zorg ervoor dat je de herstel code goed bewaard, ook wanneer je tijdens het instellen van 2FA een nieuwe code aanmaakt. Deze herstelcode is de enige manier om weer toegang te krijgen tot je account wanneer je toegang tot je 2FA verliest of je wachtwoord vergeet.
Wanneer je geen toegang (meer) hebt tot je authenticatie app, heb je geen toegang tot je Soverin account. Herstel je toegang tot je authenticatie app zodat je weer kan inloggen.
Uitzondering: wanneer je een account beheerder hebt, kan je beheerder de 2FA instellingen voor je account uitzetten via de mailbox instellingen in het beheerdersaccount.